Υλικό από τους Οδηγούς Διδασκαλίας των Μαθηματικών (Δημοτική Εκπαίδευση)
http://mathd.schools.ac.cy/index.php/el/yliko/didaktiko-yliko
Α τάξη
- Ten Frame
https://www.nctm.org/Classroom-Resources/Illuminations/Interactives/Ten-Frame/
Ιστοσελίδα http://illuminations.nctm.org/ActivityDetail.aspx?ID=75 Τα παιδιά απαριθμούν αντικείμενα (How many), αναπαραστούν αριθμούς, χρησιμοποιώντας αντικείμενα (Build) και υπολογίζουν τον αριθμό των αντικειμένων που χρειάζονται για τη συμπλήρωση ενός αριθμού (Fill).
- The Gingerbread Man Game
https://www.topmarks.co.uk/learning-to-count/gingerbread-man-game
Ιστοσελίδα https://www.topmarks.co.uk/learning-to-count/gingerbread-man-game Το εφαρμογίδιο δίνει τη δυνατότητα για αναπαράσταση, αντιστοίχιση και σειροθέτηση αριθμών. Από την αρχική οθόνη επιλέγουμε είδος δραστηριότητας και τους αριθμούς «1 to 5».
- Caterpillar Ordering
http://www.topmarks.co.uk/Flash.aspx?f=caterpillarorderingv3
Τα παιδιά βάζουν τους αριθμούς σε σειρά αρχίζοντας από τον μικρότερο.
- How Many Under the Shell?
http://illuminations.nctm.org/Activity.aspx?id=3566
Τα παιδιά υπολογίζουν το άθροισμα ή τη διαφορά σε κάθε εξίσωση και πατούν το αντίστοιχο πλήκτρο στην υπολογιστική μηχανή.
- Save the Whale
http://www.ictgames.com/saveTheWhale/index.html
Οι μαθητές επιλέγουν το κομμάτι του σωλήνα με το κατάλληλο μήκος έτσι ώστε μαζί με το αρχικό κομμάτι σωλήνα να έχουν άθροισμα 10
- Number Balance
http://www.crickweb.co.uk/ks1numeracy.html
Οι μαθητές επιλέγουν 4 αριθμούς για να κατασκευάσουν δύο μαθηματικές προτάσεις έτσι ώστε να ισορροπήσει η ζυγαριά. Πατώντας στα κόκκινα κουμπιά μπορούν να αλλάξουν τις πράξεις των αριθμών. Πατώντας στα λουλούδια μπορούν να κρύψουν αριθμούς.
- Εφαρμογίδιο αναγνώρισης σχημάτων
http://www.ictgames.com/YRshape.html
- Doodle Dots
https://tvokids.com/school-age/games/bruce-mcbruce-doodle-dots
Τα παιδιά ενώνουν με γραμμές τους αριθμούς με βάση την οδηγία για τη δημιουργία εικόνων.
- Lifeguard
http://www.ictgames.com/LIFEGUARDS.html
Στόχος του παιχνιδιού είναι τα παιδιά να οδηγήσουν τη βάρκα στο σημείο όπου βρίσκεται ο κολυμβητής για να τον σώσουν. Για να σχηματίσουν το ζητούμενο διψήφιο αριθμό, πατούν όσες φορές χρειάζεται το μοχλό των δεκάδων και των μονάδων (10 και 1, αντίστοιχα). Όταν η βάρκα φτάσει στον κολυμβητή, πατούν πάνω στο σωσίβιο.
- Number Grid Fireworks
https://www.abcya.com/games/100_number_grid
Τα παιδιά καλούνται να βρουν τον κάθε αριθμό στο πλέγμα.
- Place Value Charts
https://www.topmarks.co.uk/place-value/place-value-charts
Στη στήλη ‘Numbers’ επιλέγουμε ‘TU’ (Tens and Units) για διψήφιους αριθμούς. Τα παιδιά καλούνται να επιλέξουν έναν αριθμό από κάθε γραμμή, για να σχηματίσουν το διψήφιο αριθμό που εμφανίζεται (π.χ. 60 και 4, για τον αριθμό 64).
- Jet Ski Addition
https://www.arcademics.com/games/jet-ski
Τα παιδιά επιλέγουν την ορθή απάντηση έτσι ώστε να κινηθεί η βάρκα. Όσο πιο γρήγορα απαντήσουν τόσο πιο γρήγορα κινείται και η βάρκα.
- Εφαρμογίδιο αναγνώρισης στερεών
http://www.ictgames.com/Y2shape.html
Τα παιδιά κινούν το ποντίκι και έτσι αποκαλύπτεται μέρος ενός κρυμμένου στερεού. Τα παιδιά κάνουν υποθέσεις για το κρυμμένο στερεό. Στη συνέχεια, ελέγχουν την υπόθεσή τους, βλέποντας ποιο στερεό ήταν κρυμμένο, πατώντας το εικονίδιο με το μάτι.
- Fruit Splat Addition
http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/fruitshoot/fruitshoot_addition.htm
Τα παιδιά εξασκούνται σε προσθέσεις αριθμών σε διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας. Για παράδειγμα: Επίπεδο 1: Πρόσθεση με αριθμούς μέχρι το 10. Επίπεδο 2: Πρόσθεση μονοψήφιου με μονοψήφιο αριθμό (Μ1+Μ2)>10 μέχρι το 20. Επίπεδο 3: Πρόσθεση με πολλαπλάσια του 10. Επίπεδο 4: Πρόσθεση μονοψήφιου με διψήφιο αριθμό χωρίς συμπλήρωση δεκάδας.
B τάξη
- Cone Crazy – Multiplication
https://www.multiplication.com/games/play/cone-crazy-multiplication
- Abacus
http://www.ictgames.com/abacusInteger.html
Το εφαρμογίδιο δίνει τη δυνατότητα για αναπαράσταση αριθμών με κατακόρυφο αριθμητήριο.
- Πολλαπλάσια του 2
http://www.year2maths.co.uk/numberfacts/num3/multiples/mult2shootout/mult2s.htm
Τα παιδιά καλούνται να επιλέξουν τον αριθμό που είναι πολλαπλάσιο του 2.
- Cave Run – Multiplication
https://www.multiplication.com/games/play/cave-run-multiplication
- Rooftop Ride – Division
Γ τάξη
- Division Game
http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/matching/DivisionX.htm
Τα παιδιά καλούνται να αντιστοιχίσουν τις κάρτες που ταιριάζουν.
- Mental Maths
http://www.crickweb.co.uk/ks2numeracy.html
Τα παιδιά καλούνται να ανακαλύψουν τον κανόνα με τον οποίο λειτουργεί η μηχανή, παρατηρώντας τους αριθμούς που εισέρχονται και εξέρχονται
- Διατεταγμένα ζεύγη
http://www.xpmath.com/forums/arcade.php?do=play&gameid=90
Τα παιδιά καθορίσουν τη θέση της μπάλας με βάση τις συντεταγμένες που τους δίνονται.
- Compare Numbers
http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/placevalue/FSCompareNumbers.htm
Από την αρχική σελίδα επιλέγουμε το επίπεδο 3 ώστε να παρουσιάζονται τετραψήφιοι αριθμοί. Στο παιχνίδι αυτό, τα παιδιά καλούνται να επιλέξουν τα φρούτα με το σύμβολο της ανισότητας που ταιριάζει κάθε φορά.
- Αναπτύγματα κύβου
https://www.nctm.org/Classroom-Resources/Illuminations/Interactives/Cube-Nets/
Τα παιδιά καλούνται να επιλέξουν τα αναπτύγματα που όταν διπλωθούν δίνουν ένα κύβο. Τα ορθά αναπτύγματα αλλάζουν χρώμα ενώ για τα λανθασμένα δίνεται μια επεξήγηση.
- Νομισματικό
https://www.mathsisfun.com/money/money-master.html
Το εφαρμογίδιο περιέχει διάφορες δραστηριότητες. Στην πιο απλή δραστηριότητα, τα παιδιά επιλέγουν κέρματα για να σχηματίσουν συγκεκριμένο ποσό χρημάτων. Στις άλλες δραστηριότητες μπορούν να δώσουν ρέστα ή να προσθέσουν ή να αφαιρέσουν χρήματα για να δημιουργήσουν ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό.
Δ τάξη
- Εκτίμηση αθροίσματος
https://pbskids.org/cyberchase/games/glowlas-estimation-contraption
Στο πρώτο επίπεδο τα παιδιά καλούνται να εκτιμήσουν το άθροισμα 3 διψήφιων αριθμών, στρογγυλοποιώντας τους αριθμούς στην πλησιέστερη δεκάδα.
- Algebra Puzzle
https://www.mathplayground.com/algebra_puzzle.html
Οι αριθμοί στον πίνακα που παρουσιάζεται δείχνουν το άθροισμα σε κάθε γραμμή/στήλη. Τα παιδιά καλούνται να υπολογίσουν τον αριθμό που αναπαριστά το κάθε σύμβολο.
- Fraction Fling
https://www.abcya.com/games/fraction_fling
Τα παιδιά επιλέγουν τη συμβολική μορφή του κλάσματος που παρουσιάζει η αναπαράσταση, χτυπώντας την με τη σφεντόνα. Από την αρχική σελίδα επιλέγουμε τα κλάσματα που θα εμφανιστούν να είναι γνήσια κλάσματα και όχι μικτοί αριθμοί.
- Μικτοί αριθμοί
http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/fractions/memory_fractions3.htm
Τα παιδιά αντιστοιχούν τη σχηματική αναπαράσταση με το σύμβολο του μικτού αριθμού.
- Πρόσθεση δεκαδικών
http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/decimals/matchingDecimalsAdd.htm
Στο εφαρμογίδιο αυτό τα παιδιά αντιστοιχούν τις μαθηματικές προτάσεις αφαίρεσης με τη διαφορά που ταιριάζει.
https://mrnussbaum.com/hotel-decimalfornia-online-game
Στο εφαρμογίδιο τα παιδιά εκτελούν προσθέσεις και αφαιρέσεις δεκαδικών αριθμών, επιλέγοντας την πόρτα με το σωστό αποτέλεσμα.
- Νοερός υπολογισμός γινομένων
https://www.mathplayground.com/ASB_Canoe_Penguins.html
Τα παιδιά εξασκούνται στον νοερό υπολογισμό γινομένων, όπου ο ένας παράγοντας είναι μονοψήφιος αριθμός.
Ε τάξη
- Αρνητικοί αριθμοί
http://www.scootle.edu.au/ec/viewing/L2001/index.html
Το εφαρμογίδιο δίνει τη δυνατότητα διερεύνησης των αρνητικών αριθμών στην αριθμητική γραμμή. Στη δραστηριότητα “Name the number” παρουσιάζονται 3 σημεία στην αριθμητική γραμμή και τα παιδιά καλούνται να δηλώσουν ποιος αριθμός παρουσιάζεται σε συγκεκριμένη θέση. Στη δραστηριότητα “Select the spot” δύο αριθμοί παρουσιάζονται στην αριθμητική γραμμή και τα παιδιά καλούνται να σημειώσουν τη θέση ενός τρίτου αριθμού. Και στις δύο δραστηριότητες, σε περίπτωση που ο χρήστης δώσει λανθασμένη απάντηση, δίνεται η επιλογή να χρησιμοποιηθεί κλίμακα χωρισμένη σε ίσα τμήματα
- Κλάσματα
http://www.counton.org/games/map-fractions/frosty/
Τα παιδιά καλούνται να βρουν το άθροισμα 2 κλασματικών αριθμών. Υπάρχουν προσθέσεις με άθροισμα μικρότερο ή μεγαλύτερο από τη μονάδα και περιπτώσεις πρόσθεσης ομώνυμων ή ετερώνυμων κλασμάτων.
- Δεκαδικοί
http://www.ciese.org/math/activities/decimaldarts/DecimalDarts.html
Τα παιδιά καλούνται να γράψουν έναν δεκαδικό αριθμό, για να δείξουν σε ποιο σημείο εκτιμούν ότι βρίσκεται το μπαλόνι που παρουσιάζεται ανάμεσα στο μηδέν και το 1.
http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/decimals/BalloonDecimalPatterns.htm
Τα παιδιά συμπληρώνουν το μοτίβο των δεκαδικών αριθμών, σπάζοντας τα κατάλληλα μπαλόνια.
https://www.mathplayground.com/ASB_Hungry_Puppies_Decimals.html
Στο παιχνίδι ο κάθε παίκτης προσπαθεί να επιλέξει δύο κόκαλα που έχουν άθροισμα τον αριθμό που εμφανίζεται στο κέντρο της οθόνης.
- Ίσοι λόγοι
https://www.mathplayground.com/ASB_RatioStadium.html
Τα εφαρμογίδια δίνουν τη δυνατότητα για εξάσκηση στην έννοια των ίσων λόγων. Τα παιδιά καλούνται να αντιστοιχίσουν δύο λόγους που είναι ίσοι (π.χ. 1 προς 3 με 3 9 ). Στόχος είναι να βρουν όσες περισσότερες ορθές απαντήσεις μπορούν, στον χρόνο που δίνεται.
- Ποσοστά – Κλάσματα
https://www.mathplayground.com/matching_fraction_percent.html
Το εφαρμογίδιο παρουσιάζει ένα παιχνίδι μνήμης με κάρτες. Τα παιδιά καλούνται να αντιστοιχίσουν τις κάρτες που παρουσιάζουν ισοδύναμα ποσοστά και κλάσματα.
https://www.nctm.org/Classroom-Resources/Illuminations/Interactives/Concentration/
Το εφαρμογίδιο παρουσιάζει ένα παιχνίδι μνήμης με κάρτες. Τα παιδιά καλούνται να αντιστοιχίσουν τις κάρτες που παρουσιάζουν ισοδύναμα κλάσματα και ποσοστά. Στο παιχνίδι μπορούν να παίξουν ένας ή δύο παίκτες.
- Οπτικοποίηση
http://www.scootle.edu.au/ec/viewing/L6259/index.html
Τα παιδιά καλούνται να περιστρέψουν τη σκηνή (στα αριστερά), χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα βέλη, ώστε αυτή να ταυτίζεται με τη φωτογραφία (“original picture”) που παρουσιάζεται στα δεξιά.
- Γεωμετρικά στερεά
http://www.scootle.edu.au/ec/viewing/L1069/index.html
Τα παιδιά καλούνται να αναφέρουν τον αριθμό των εδρών του στερεού που παρουσιάζεται. Στη συνέχεια το εφαρμογίδιο δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να περιστρέψουν το στερεό και να βάψουν τις έδρες του, ώστε να ελέγξουν την ορθότητα της αρχικής τους απάντησης
Στ τάξη
- Αρνητικοί Αριθμοί
https://www.arcademics.com/games/orbit-integers
Τα παιδιά καλούνται να προσθέσουν και να αφαιρέσουν θετικούς και αρνητικούς αριθμούς ώστε να οδηγήσουν το διαστημόπλοιό τους στον τερματισμό. Σημασία στο παιχνίδι έχει η ταχύτητα με την οποία τα παιδιά απαντούν στις ερωτήσεις.
- Προτεραιότητα Πράξεων
http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/makex/makeXAS2_level2.htm
Τα παιδιά καλούνται να χρησιμοποιήσουν τις κάρτες και τα σύμβολα των πράξεων, για να κατασκευάσουν μια μαθηματική πρόταση που να έχει ως αποτέλεσμα τον αριθμό που αναγράφεται στο πάνω μέρος της οθόνης.
- Δυνάμεις
Το παιχνίδι προσφέρεται για σκοπούς εξάσκησης – εμπέδωσης. Τα παιδιά καλούνται να οδηγήσουν το πειρατικό πλοίο στο θησαυρό, υπολογίζοντας ορθά τις δυνάμεις που τους δίνονται σε κάθε σταθμό.
- Πρώτοι και Σύνθετοι Αριθμοί
https://www.topmarks.co.uk/Flash.aspx?f=carrollv7
Τα παιδιά καλούνται να ταξινομήσουν τους αριθμούς σε πρώτους και σύνθετους.
- Παράγοντες
https://www.nctm.org/Classroom-Resources/Illuminations/Interactives/Factor-Game/
Το παιχνίδι παίζεται με δύο παίκτες. Ο παίκτης 1 επιλέγει από τον πίνακα έναν αριθμό, π.χ. το 12 και παίρνει 12 βαθμούς. Ο παίκτης 2 πρέπει να επιλέξει όλους τους παράγοντες του 12 (1,2,3,4,6) και το άθροισμά τους αποτελεί τους βαθμούς που θα πάρει (1 + 2 + 3 + 4 + 6 = 16 βαθμούς). Στη συνέχεια, οι παίκτες ανταλλάζουν ρόλους και επαναλαμβάνουν την πιο πάνω διαδικασία. Αν ένας παίκτης επιλέξει έναν αριθμό για τον οποίο έχουν ήδη χρωματιστεί οι παράγοντές του, τότε ο παίκτης χάνει τη σειρά του και δεν παίρνει βαθμούς. Το παιχνίδι τελειώνει όταν δεν υπάρχουν αριθμοί με παράγοντες που να μην έχουν χρωματιστεί. Νικητής είναι ο παίκτης με τους περισσότερους βαθμούς
- Κλάσματα
http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/fractions/FruitShootFractionsAddition.htm
Το εφαρμογίδιο δίνει τη δυνατότητα για εξάσκηση σε προσθέσεις κλασμάτων. Υπάρχουν διαφορετικές περιπτώσεις και αντίστοιχα επίπεδα δυσκολίας (π.χ. πρόσθεση ομώνυμων κλασμάτων με ή χωρίς απλοποίηση, πρόσθεση ετερώνυμων κλασμάτων με ή χωρίς απλοποίηση).