Page 174 - Θέκλα Πετρίδου | Και οι άνδρες έχουν ψυχή
P. 174
Όποιοι και να είναι οι λόγοι που οδηγούν ένα άντρα στο να ζητήσει σεξ μόνο από μια
γυναίκα, αυτό που είναι καλό να κρατάμε στο μυαλό μας είναι πως αυτή η στάση δεν
πρόκειται να αλλάξει. Ένας άντρας που ερωτεύεται μια γυναίκα και την θέλει
ολοκληρωτικά, είναι ικανός να περιμένει πότε θα έρθει η κατάλληλη στιγμή για να
ολοκληρωθεί σεξουαλικά η σχέση τους. Αν επιμένει από την αρχή, τότε σημαίνει ότι θέλει
μόνο σεξ. Αν θέλετε κι εσείς και αν το αντέχετε, καλώς. Μην τρέφετε, όμως, ψευδαισθήσεις
ότι στην πορεία μπορεί να ερωτευτεί. Μπορεί να κολλήσει στην πορεία, μπορεί να
εξαρτηθεί από τη σεξουαλική πράξη με μια γυναίκα. Να την ερωτευτεί όμως; Πολύ σπάνια
αν όχι αδύνατο.
Είπαμε πως ο αντρικός εγκέφαλος συνήθως λειτουργεί πιο απλά και αποσπασματικά από
τον γυναικείο. Το αντρικό μεσολόβιο είναι συνήθως λεπτότερο από το γυναικείο. Άμα ένας
άντρας κατατάξει μια γυναίκα στην κατηγορία «σεξ μόνο», τότε αυτό είναι. Αν την
κατατάξει στην κατηγορία «Παναγία που την αγαπώ παράφορα», αυτό είναι.
Και όπως έλεγαν και οι συμπαθείς πρωταγωνίστριες μιας σχετικής σειράς: Οι άντρες είναι
όπως το ταξί. Φτάνει την ώρα που στέκεσαι στην άκρη να περάσει ένα και να είναι άδειο
ώστε να το πάρεις. Αν, δηλαδή, γνωρίσεις ένα άντρα στη φάση που είναι ανοικτός για να
αγαπήσει και να ερωτευτεί, τότε θα το κάνει. Ο ίδιος άντρας σε μια άλλη φάση της ζωής
του, την ίδια γυναίκα που τώρα λατρεύει, θα μπορούσε να την αντιμετώπιζε ως ένα
σεξουαλικό αντικείμενο.
Ο «κομπλεξικός»
Στην Κύπρο χρησιμοποιούμε την εγγλέζικη λέξη κόμπλεξ, που σημαίνει περίπλοκο, για να
αναφερθούμε στον γνωστό ψυχολογικό όρο: σύμπλεγμα κατωτερότητας.
Πρώτος αναφέρθηκε στο σύμπλεγμα κατωτερότητας ο Άλφρεντ Άντλερ, ο οποίος το
θεώρησε ως πολύ σημαντικό ανατρεπτικό παράγοντα για την επιτυχή κοινωνικοποίηση του
ανθρώπου. Ο άνθρωπος που νιώθει μειονεκτικά για τον εαυτό του, όχι μόνο δεν το
αντιλαμβάνεται, αλλά το προβάλλει και πάνω στους άλλους. Ένας άνθρωπος με
σύμπλεγμα κατωτερότητας μπορεί να παρουσιάζεται ως άτομο με υπερβολικά ψηλή
αυτοπεποίθηση, η οποία στην ουσία είναι η άλλη όψη του ιδίου νομίσματος.
Ο γέρων Πορφύριος, ένας σύγχρονος πνευματικός άνθρωπος της Ορθοδοξίας, αναφερόταν
στην διάκριση μεταξύ υγιούς ταπείνωσης και χαμηλής αυτοεκτίμησης με τα παρακάτω
λόγια:
«Ο ταπεινός, έλεγε, δεν είναι μια προσωπικότητα διαλυμένη. Έχει συνείδηση της
κατάστασής του, αλλά δεν έχει χάσει το κέντρο της προσωπικότητάς του. Ξέρει την
αμαρτωλότητά του, τη μικρότητά του και δέχεται τις παρατηρήσεις του πνευματικού του,
174